Hata - Veriler yollanamadı :( Lütfen tüm alanları doğru şekilde doldurduğunuzdan emin olup yeniden deneyiniz!
Başarılı - Gönderme İşlemi Başarılı :)

YUASA Aküler

Teknik Destek
Aküler neden bozuluyor ?
Akülerin uygulama ve çalışma koşullarına göre belirlenen sınırlı bir ömrü vardır. Akü arızası çeşitli faktörlere bağlanabilir, ancak arıza nedenleri iki ayrı kategoriye ayrılır: üretim hataları ve üretim dışı hatalar.

Üretim hataları
Dahili Kısa Devre / Ölü Hücre
Bu, pozitif ve negatif plakalar arasında temas oluştuğunda hücrenin boşalmasına neden olur, bu da voltajın düşmesine ve pil arızasına neden olur.

Üretim dışı hatalar
Aşınma ve yıpranma
 
Akü eskidikçe ızgara metali paslanır ve plakadaki aktif malzeme kaybolur. Zamanla bu, akünün artık aracı çalıştıramayacağı bir noktaya yol açar. Yüksek sıcaklık bozulma oranlarını hızlandıracaktır.
 
Fiziksel hasar
 
Yanlış montaj, kullanım ve saklama çoğu zaman harici hasara ve ardından akü arızasına yol açar. Örnekler arasında terminal kablolarının veya akü tutma braketinin aşırı sıkılması ve akü muhafazasının düşürülmesi veya çarpılması yer alır.
 
Yanlış Başvuru
 
Daha küçük, daha düşük kapasiteli bir akünün veya başka bir uygulama için tasarlanmış bir akünün takılması erken arızaya yol açabilir.
 
Bakım eksikliği
 
Akünün şarj durumunun, sıvı seviyelerinin veya terminal bağlantılarının düzenli olarak muhafaza edilmemesi akü arızasını hızlandıracaktır.
 
Az şarj
 
Kurşun asitli aküler her zaman şarjlı tutulmalıdır. Akünün erken arızalanmasının ana nedeni yetersiz şarjdan kaynaklanmaktadır. Kısa yolculuklardan ve dur-kalk sürüşlerden kaynaklanan uzun süreli yetersiz şarj, plaka sülfatlaşmasına ve asit tabakalaşmasına neden olarak akü ömrünü kısaltabilir.
 
Aşırı şarj
 
Aşırı voltaj ve akım, aşırı şarjın ana nedenidir. Bu, hatalı bir şarj sistemi nedeniyle veya şarj çıkışının aküyle uyumlu olmaması nedeniyle meydana gelebilir. Sıcaklık, özellikle akü yeterince havalandırılmadığında veya kaputun altında sabit yüksek sıcaklıkta bir ortamda bulunduğunda aşırı şarj olasılığını da artırabilir.
 
Aşırı Deşarj / Ağır Döngüsel Kullanım
 
Akü ne kadar derin deşarj olursa ömrü o kadar kısalır. Derin döngülü aküler bile yeniden şarj gerekmeden kapasitelerinin %50'sinin altına deşarj edilmemelidir. Düzenli olarak kapasitesinin %100'üne kadar deşarj edilen bir akü , akünün iç kısımlarında kalıcı hasara neden olur.
 
Titreşim
 
Hareketli ekipmanlardan, düzensiz yol koşullarından, güvenli olmayan donanımdan veya motor harmoniklerinden kaynaklanan yüksek düzeyde titreşime maruz kalan uygulamalara takılan aküler, akünün ömrüne zarar verebilir. Bu koşullarla başa çıkabilecek şekilde tasarlanmış bir pilin takılması önemlidir.
 
Yüksek Sıcaklıklara Maruz Kalma
 
Sıcaklık arttıkça akünün içindeki kimyasal reaksiyon da artar ve bu da korozyon oranının artmasına neden olur. Yüksek sıcaklık, aküdeki gaz oluşumunu ve su kaybını artırarak daha fazla kendi kendine deşarj olmasına neden olur. Yüksek sıcaklıktaki ortamlardaki akülerin iyi havalandırılması ve aşırı şarjı önlemek amacıyla sıcaklık arttıkça çıkışı azaltmak için sıcaklık dengelemesine sahip olması gerekir.

Akü ömrünü etkileyen faktörler
Aküler çalıştıkça ve yaşlandıkça yavaş yavaş kapasitelerini kaybederler. Sürekli şarj ve deşarj işlemi sonunda arızaya yol açar. Bileşenler zamanla paslanır, elektrik kısa devreleri oluşur ve titreşim hasara neden olur; sonunda başarısızlığa neden olur. Akünün aşırı ve az şarj edilmesi de akü ömrü üzerinde etkili olacaktır.

Erken Uyarı İşaretleri
 
Aküler genellikle en beklenmedik anda arızalanır ve düzenli akü testiyle önlenebilir. Zaman önemli bir gösterge görevi görüyor; sürücüler çoğu zaman aküyü değiştirmeyi erteliyor ve yol kenarındaki bir arıza nedeniyle sıkıntı yaşıyor. Bir araba aküsünün ortalama ömrü 42 aydır, bu sürenin sonunda akü ödünç alınmış olur ve değiştirilmesi gerekir.
 
Tipik uyarı işaretleri, motoru normalden daha yavaş çalıştırma yeteneğini içerir. Değişen sürüş alışkanlıkları ve daha soğuk/sıcak hava gibi daha az fark edilen diğer faktörlerin tümü akünün ömrü üzerinde etkiye sahip olacaktır. Düzenli akü testleri, şüpheli aküleri arızalanmadan önce tespit edebilir ve yol kenarında meydana gelebilecek arızalardan kaçınabilir.
 
Akü Kontrol ve Denetimi
 
Bakımı yapılabilir bir akünün elektrolit seviyelerini kontrol edin; ayırıcıların üst kısımlarının altındaki sıvı, aşırı şarjı veya yetersiz bakımı gösterir. Aşırı şarj koşulları, yanlış voltaj ayarından, ısıdan veya dahili arızalardan kaynaklanan düşük voltajdan veya yaşlılıktan kaynaklanan bozulmadan kaynaklanabilir.
 
Kapalı, bakım gerektirmeyen bir aküdeki Şarj Göstergesini kontrol edin; bu size akülerin durumunun ve akünün şarj edilmesinin veya değiştirilmesinin gerekip gerekmediğine dair anlık bir görüntü verir.
 
Akünün üst kısmında elektrolit var mı?
 
Bu aşırı şarjı veya aşırı dolumu gösterebilir.
 
Akü  taşıyıcıda gevşek mi?
 
Bu, titreşim nedeniyle arızaya neden olabilir.
 
Aküde hasar veya kötü muamele belirtileri var mı?
 
Bu aynı zamanda başarısızlığa da neden olabilir. Boşalmış (bitmiş) Aküler Boşalmış akü , akünün üstündeki Şarj Göstergesi kullanılarak veya voltmetre veya hidrom ile kontrol edilmelidir.

Ürün Bilgileri

Benzer Ürünler